Wanneer kies je voor klantgericht communiceren?

  • Je wilt graag concreet inzicht in de kwaliteit van jullie huidige klantinteracties.
  • Het klantcontact wil je verbeteren en optimaliseren.

  • Klanten voelen zich niet geholpen en begrepen en ervaren de klantbeleving als negatief.

  • Je wilt advies op maat gebaseerd op jullie data, dus geen algemene communicatietips. 

  • Tactische verbeterpunten en analyses zijn heel welkom.

Wat levert klantgericht communiceren op?

  • Medewerkers leren om op een empathische manier te communiceren.

  • Een optimale en positieve klantbeleving, waarbij klanten zich gehoord en begrepen voelen.
  • Duidelijke, effectieve en oplossingsgerichte klantinteracties.
  • Schriftelijk leermateriaal, ideaal voor het inwerken van nieuwe klantcontact medewerkers.
  • Verdere ontwikkeling van de communicatieve vaardigheden van jouw medewerkers.

Klantgericht communiceren traject

Een klantgericht communiceren traject bestaat uit onderstaande onderdelen. Afhankelijk van jullie hulpvraag worden onderdelen aangepast of toegevoegd. Zo kan er ook een nulmeting plaatsvinden om het basis communicatieniveau van medewerkers in kaart te brengen. En in plaats van coaching is een algemene training ook mogelijk.

Advies over klantgericht communiceren? 

Benieuwd wat Coach Hester voor jouw bedrijf kan betekenen? Laat hieronder je gegevens achter, dan neem ik de eerstvolgende werkdag contact met je op.

Specialist in gespreksanalyses

Coach Hester is gespecialiseerd in het analyseren en verbeteren van gesprekken. Tijdens mijn studie Communicatie- en Informatiewetenschappen heb ik mij hierin gespecialiseerd en ben ik hier ook in afgestudeerd.

Mooi vind ik het om daadwerkelijk te zien wat er in een gesprek gebeurt. Maakt de klant bijvoorbeeld een grapje, omdat het gesprek zo gezellig is of probeert de klant indirect naar een betere oplossing te zoeken? Door ook intonaties, stiltes en acties tijdens de transcriptie in kaart te brengen, zijn verbeterpunten snel en overzichtelijk zichtbaar. Zo kan de coaching voor de verdere ontwikkeling van de gesprekstechnieken ook heel persoonlijk worden afgestemd op de medewerker. Wel zo effectief.

Klantgericht communiceren